[ Скачать с сервера (18.2 Kb) ] | 07.11.2015, 15:21 |
Мета: формувати в учнів уміння читати и записувати п’ятицифрові числа в межах 20 000; повторити прийоми письмового віднімання трицифрових чисел; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати мислення учнів; виховувати інтерес до предмета.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу Хід уроку I. Організаційний момент II. Контроль, корекція і закріплення знань 1. Перевірка домашнього завдання 2. Усна лічба — Скільки всього тисяч, сотень, десятків в числах : 238 856;71 493? — Полічіть від 2999 до 3007; від 12 993 до 13 005. — Назвіть «сусідів» чисел: 1999 (1998, 2000); 13 900 (13 899,13 901); 2660 (2659, 2661) 3. Математичний диктант Знайдіть суму чисел 127 і 223. Знайдіть різницю чисел 1000 і 250. У скільки разів 87 кг більше 29 кг? Різницю чисел 560 і 430 збільшити у 6 разів. Знайдіть половину 900. Знайдіть 1/7частину від суми чисел 250 и 240. Сторона квадрата 19 см. Чому дорівнює периметр квадрата? Суму чисел 44 і 56 помножте на різницю чисел 44 и 39. Довжина тіла ведмедя 2 м, він коротший від кита у 18 разів. Яка довжина тіла кита? Відповіді: 350; 750; 3; 780; 450; 70; 76; 500; 36. 4. Робота в групах. Позмагаймося! — Знайдіть значення виразів — і ви дізнаєтеся назву одного з найбільш відомих заповідників України (Асканія Нова). 4 + 96 : 2 О 3 · 26 – 18 Н 111 + 36 : 4 В 880 : 44 · 9 А 200 : 4 – 25 І 80 : 16 · 9 Я 40 · 80 : 100 К 200 · 7 : 10 С 180 140 32 180 60 25 45 60 52 120 180 5. Тренуємо пам’ять — Протягом 5 с запам’ятайте ряд чисел: 2; 7; 1; 3; 5; 8; 4. — Знайдіть суму цих чисел. (30) — Зменшіть це число у 10 разів. — Яке число отримали? (3) III. Робота над новим матеріалом 1. Фронтальна робота — Прочитайте числа: 13 489; 15 080; 5800; 7003. — Скільки в кожному числі всього десятків, сотень, тисяч? 2. Запис чисел з коментуванням — Запишіть число, в якому 12 тисяч і 750 одиниць; 9 тисяч і 95 одиниць; 17 тисяч і 7 одиниць. 3. Прочитайте — поясніть! На дошці — запис: 19 999 + 1 = 10 000 + 9999 + 1 = 10 000 + 10 000 = 20 000 Діти пояснюють, як можна отримати число 20 000. Лічба десятками тисяч до 100 000 та у зворотному порядку. 4. Фізкультхвилинка IV. Розвиток математичних знань, умінь та навичок 1. Письмове віднімання трицифрових чисел Учні повторюють алгоритм письмового віднімання. — При відніманні трицифрових чисел одиниці записують під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями. Віднімати починають із одиниць. Від однієї одиниці не можна відняти дві одиниці. Тому беремо один десяток з семи десятків. Над цифрою сім ставимо крапку. Один десяток замінюємо десятьма одиницями і ще 1 одиниця, буде 11. Від 11 відняти 2, буде 9. Записуємо під одиницями. Від 6 десятків відняти 2 десятки, буде 4 десятки. Записуємо під десятками. Від 6 сотень відняти 3 сотні, буде 3 сотні. Записуємо під сотнями. Відповідь: 349. 671- 322=349 2. Розв’язування прикладів з коментуванням –501 – 874 –381 –757 252 593 280 58 249 281 101 699 3. Самостійна робота Діти самостійно розв’язують приклади з подальшою взаємоперевіркою. –480 –544 –831 –505 283 155 214 125 197 389 617 380 На дошці записані відповіді. — Знайдіть «зайве» число: 380; 617; 489; 197; 389. 4. Робота над задачами № 1 Кіт повертався з озера у ліс і дорогою зустрів жабеня, яке поверталося на озеро з лісу. До місця зустрічі кіт пройшов 409 м, а жабеня прострибало на 68 м менше. Яка відстань від лісу до озера? Розв’язання 1) 409 – 68 = 341 (м) — прострибало жабеня; 2) 409 + 341 = 750 (м) — відстань від лісу до озера. 409 + (409 – 68) = 750 (м) № 2 З ділянки зібрали 600 кг зерна. 1/3 зерна становило жито, 1/5 —пшениця, решту — кукурудза. Скільки всього кілограмів жита і пшениці зібрали? Розв’язання задачі записується на дошці і в зошитах окремими діями. Розв’язання 1) 600 : 3 = 200 (кг) — жито; 2) 600 : 5 = 120 (кг) — пшениця; 3) 200 + 120 = 320 (кг) Відповідь: зібрали всього 320 кілограмів жита і пшениці. Це цікаво! Існують числа, які не змінюються, якщо їх перевернути, це числа-паліндроми. Візьми число — 619. Переверни його — 916. Додай обидва числа — 1535. Переверни суму — 5351. Додай останні два числа — 6886. Результат — число-паліндром.
Візьми число — 95. Переверни його — 59. Додай обидва числа — 154. Переверни суму — 451. Додай останні два числа — 605. Переверни суму — 506. Додай останні два числа — 1111. Результат — число-паліндром. V. П ідсумок уроку. Рефлексія — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? — Що було цікавого? — Який вид роботи був складним для вас? — Які побажання на наступний урок? VІ. Домашнє завдання № 224, 225
|
|
|
|
Просмотров: 2241 | Загрузок: 487 | |
Всего комментариев: 0 | |