Читання та запис п’ятицифрових чисел у межах 20 000. Письмове віднімання трицифрових чисел. Задачі на дві і три дії.
[ Скачать с сервера (18.2 Kb) ] 07.11.2015, 15:21

Мета: формувати в учнів уміння читати и записувати п’ятицифрові числа в межах 20 000; повторити прийоми письмового віднімання трицифрових чисел; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати мислення учнів; виховувати інтерес до предмета.

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція і закріплення знань

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усна лічба

— Скільки всього тисяч, сотень, десятків в числах : 238 856;71 493?

— Полічіть від 2999 до 3007; від 12 993 до 13 005.

— Назвіть «сусідів» чисел: 1999 (1998, 2000); 13 900 (13 899,13 901); 2660 (2659, 2661)

3. Математичний диктант

Знайдіть суму чисел 127 і 223.

Знайдіть різницю чисел 1000 і 250.

У скільки разів 87 кг більше 29 кг?

Різницю чисел 560 і 430 збільшити у 6 разів.

Знайдіть половину 900.

Знайдіть 1/7частину від суми чисел 250 и 240.

Сторона квадрата 19 см. Чому дорівнює периметр квадрата?

Суму чисел 44 і 56 помножте на різницю чисел 44 и 39.

Довжина тіла ведмедя 2 м, він коротший від кита у 18 разів. Яка довжина тіла кита?

Відповіді: 350; 750; 3; 780; 450; 70; 76; 500; 36.

4. Робота в групах. Позмагаймося!

— Знайдіть значення виразів — і ви дізнаєтеся назву одного з найбільш відомих заповідників України (Асканія Нова).

4 + 96 : 2              О                                       3 · 26 – 18            Н

111 + 36 : 4          В                                       880 : 44 · 9            А

200 : 4 – 25           І                                       80 : 16 · 9              Я

40 · 80 : 100         К                                      200 · 7 : 10             С

180 140 32 180 60 25 45                               60 52 120 180

5. Тренуємо пам’ять

— Протягом 5 с запам’ятайте ряд чисел: 2; 7; 1; 3; 5; 8; 4.

— Знайдіть суму цих чисел. (30)

— Зменшіть це число у 10 разів.

— Яке число отримали? (3)

III. Робота над новим  матеріалом

1. Фронтальна робота

— Прочитайте числа: 13 489; 15 080; 5800; 7003.

— Скільки в кожному числі всього десятків, сотень, тисяч?

2. Запис чисел з коментуванням

— Запишіть число, в якому 12 тисяч і 750 одиниць; 9 тисяч і 95 одиниць; 17 тисяч і 7 одиниць.

3. Прочитайте — поясніть!

На дошці — запис:

19 999 + 1 = 10 000 + 9999 + 1 = 10 000 + 10 000 = 20 000

Діти пояснюють, як можна отримати число 20 000.

Лічба десятками тисяч до 100 000 та у зворотному порядку.

4. Фізкультхвилинка

IV. Розвиток математичних знань, умінь та навичок

1. Письмове віднімання трицифрових чисел

Учні повторюють алгоритм письмового віднімання.

— При відніманні трицифрових чисел одиниці записують під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями. Віднімати починають із одиниць. Від однієї одиниці не можна відняти дві

одиниці. Тому беремо один десяток з семи десятків. Над цифрою сім ставимо крапку. Один десяток замінюємо десятьма одиницями і ще 1 одиниця, буде 11. Від 11 відняти 2, буде 9. Записуємо під одиницями. Від 6 десятків відняти 2 десятки, буде 4 десятки. Записуємо під десятками. Від 6 сотень відняти 3 сотні, буде 3 сотні. Записуємо під сотнями. Відповідь: 349.

671-  322=349

2. Розв’язування прикладів з коментуванням

–501                 – 874                      –381                  –757

  252                    593                        280                      58

  249                     281                       101                     699

3. Самостійна робота

Діти самостійно розв’язують приклади з подальшою взаємоперевіркою.

–480                         –544                        –831                   –505

  283                           155                          214                     125

  197                           389                          617                     380

На дошці записані відповіді.

— Знайдіть «зайве» число: 380; 617; 489; 197; 389.

4. Робота над задачами

№ 1 Кіт повертався з озера у ліс і дорогою зустрів жабеня, яке поверталося на озеро з лісу. До місця зустрічі кіт пройшов 409 м, а жабеня прострибало на 68 м менше. Яка відстань від лісу до озера?

Розв’язання

1) 409 – 68 = 341 (м) — прострибало жабеня;

2) 409 + 341 = 750 (м) — відстань від лісу до озера.

409 + (409 – 68) = 750 (м)

№ 2 З ділянки зібрали 600 кг зерна. 1/3 зерна становило жито, 1/5 —пшениця, решту — кукурудза. Скільки всього кілограмів жита і пшениці зібрали?

Розв’язання задачі записується на дошці і в зошитах окремими діями.

Розв’язання

1) 600 : 3 = 200 (кг) — жито;

2) 600 : 5 = 120 (кг) — пшениця;

3) 200 + 120 = 320 (кг)

Відповідь: зібрали всього 320 кілограмів жита і пшениці.

Це цікаво!

Існують числа, які не змінюються, якщо їх перевернути, це числа-паліндроми.

Візьми число — 619.

Переверни його — 916.

Додай обидва числа — 1535.

Переверни суму — 5351.

Додай останні два числа — 6886.

Результат — число-паліндром.

 

Візьми число — 95.

Переверни його — 59.

Додай обидва числа — 154.

Переверни суму — 451.

Додай останні два числа — 605.

Переверни суму — 506.

Додай останні два числа — 1111.

Результат — число-паліндром.

V. П ідсумок уроку. Рефлексія

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

— Що було цікавого?

— Який вид роботи був складним для вас?

— Які побажання на наступний урок?

VІ. Домашнє завдання

№ 224, 225            

 

Категория: МАТЕМАТИКА | Добавил: yrok | Теги: 000., п’ятицифрових, чисел, межах, ЧИТАННЯ, віднімання, 20, та, запис, Письмове
Просмотров: 2241 | Загрузок: 487 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar