Урок навчання грамоти у 1 класі "Закріплення знань про букви « Ї », « ї ». Опрацювання тексту з « Букваря » « На екскурсії ».
[ Скачать с сервера (4.78 Mb) ] | 12.12.2013, 19:09 |
Тамаринська ЗОШ І – ІІІ ст. Вчитель початкових класів Кузьміна Наталія Анатоліївна Тема. Закріплення знань про букви « Ї », « ї ». Опрацювання тексту з « Букваря » « На екскурсії ». Мета. Продовжити формувати у дітей уявлення про звуко-буквені співвідношення в системі голосних української мови, формувати навички читання діалогічного тексту; розвивати зв’язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас. Виховувати в учнів почуття патріотизму, гордості, поваги та любові до України, її столиці – міста Києва. Тип уроку: урок-подорож. Методично-дидактичне забезпечення уроку: картки зі словами, каса букв, на- бірне полотно, комп’ютер, роздатковий матеріал, буквар. Хід уроку І. Організаційний момент У нас сьогодні – ніби свято, Гостей зібралося багато. А ну ж на мене подивіться І веселенько посміхніться. Пролунав уже дзвінок – починаємо урок. Працюватимем старанно, Щоб почути у кінці, Що у нашім першім класі Діти – просто молодці! ІІ. Мотивація навчальної діяльності У ч и т е л ь. Діти, сьогодні я йшла до класу і в коридорі зустріла учня « Лісової школи ». Я дуже здивувалася, зустрівши його саме зараз. А хто це і чому я здивувалася ви дізнаєтесь, відгадавши загадку. Їх, голок, багато в мене, Жалять, знаю достеменно, А дітей я не колю, Часом молочко в них п’ю. Осінь тільки-но до лісу – Кину бігать, в схов залізу. У ч и т е л ь. Тож кого я зустріла? А чому здивувалася? Справді, їжачки взимку сплять, та ось цей їжачок якось почув від всезнаючої сороки, що в одному великому місті є пам’ятник його далекому родичеві мультиплікаційному героєві « Їжачку в тумані ». І йому так захотілося на власні очі побачити цей пам’ятник, що він навіть не зміг заснути восени. Він дуже прохав сороку показати йому дорогу до того міста, та вона , капосниця,навпаки на його шляху накидала яблучок , не зібравши які, він ніколи не здійснить свою мрію. А ці яблучка не прості, а чарівні, з завданнями. Ось тому він вирішив звернутись до вас за допомогою. – Ну то що, допоможемо їжачкові зібрати яблучка? – А за гарні, чіткі й правильні відповіді він даруватиме вам яблучка. Хто найбільше назбирає, буде найкращий молодець. Ну, то що ж вирушаймо! Перше яблучко Зі мною будете ви грати, Знання закріпляти. а) артикуляційна зарядка Де ж наш пустун-язичок? Заховався за біленький тинок. Ліг на бочок і мовчок. А ми зараз його розбудимо! Поплямкали губками. Поклацали зубками. Посичали гускою: с-с-с. Подзижчали комариком: з-з-з. Подирчали трактором: др-др-др. Пошуміли вітерцем: ш-ш-ш. – Які звуки вимовляли? Що спільного є для цих звуків? б) тренінг понять «звуки», «букви», «приголосні», «голосні» (Перше яблучко) – З чого складаються слова? Чим вони позначаються на письмі? Які можуть бути звуки? За допомогою чого утворюються голосні звуки? А приголосні? Яку букву вивчали на минулому уроці? Скільки звуків вона може позначати? А чи може вона позначати один звук? Назвіть слова, у яких зустрічається ця буква. Друге яблучко Дружно, швидко вимовляй! Чистомовки, скоромовки промовляй! в) чистомовки або скоромовка Їжак покликав їсти й пити Своїх маленьких їжачків. Та не схотіли їсти діти – Він їхню їжу сам поїв. г) гра «Впіймай букву оплеском» Третє яблучко Все вивчене пригадай, До слів швидш схему добирай! ґ) робота в парах (звуко-буквені вправи) – диф. завд. Сильніші – Україна. . Слабші – поїзд. – Молодці, гарно справляєтесь з завданнями. Їжачок вами задоволений. П’яте яблучко Зі мною ви пограйте, Нове й цікаве пізнавайте! ІV. Оголошення теми і мети уроку – Сьогодні ми продовжимо вивчення букви «ї», проведемо уявну подорож головним містом нашої країни й допоможемо їжачкові здійснити його мрію. V. Опрацювання нового матеріалу 1. Розповідь вчителя – Кожна країна має одне найголовніше місто. Як його називають? А найголовніше місто нашої країни називається як? Місто Київ – це столиця, Древня і квітуча. А стоїть столиця-Київ На Дніпрових кручах. – А чи знаєте ви, скільки йому років? А чому його так називають? 2. Легенда про Київ. Дуже давно жили на пагорбах три брати. Одного звали Кий, другого – Щек, а третього – Хорив. І була в них дуже гарна сестра Либідь. От вирішили вони побудувати місто славне і красиве. А коли побудували, назвали на честь старшого з братів Києвом. І стоїть це місто на обох схилах величної ріки Дніпро. (Слайд: «Засновники Києва», «Дніпро») 3. Коротка розповідь про сучасний Київ. (Слайди: Хрещатик, Верховна Рада, Майдан Незалежності, Софійський собор, Києво-Печерська Лавра, Золоті Ворота, площа Богдана Хмельницького, Михайлівський Золотоверхий собор). Четверте яблучко Хто ж там, хто вже так стомився І наліво похилився? Треба дружно всім вам встати, Фізкультпаузу почати!! ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Йшли маленькі їжачки, Нахилились до землі. Потім встали – руки в боки, І зробили три підскоки. Потім розминали плечі, Рівні спини у малечі. Руки вгору, опустили, І за парти тихо сіли. Шосте яблучко Гарно всі читаємо, Текст новий вивчаємо! 4. Робота над текстом «На екскурсії». а) словникова робота – У тексті вам зустрінуться незрозумілі слова. (слова читає вчитель, а потім учні). Узвіз – крутий підйом, дорога із спуском. Парк – невеликий листяний ліс. Схили – береги річки. Собор – головна чи велика церква міста. Екскурсія – подорож, мандрівка. б) читання тексту вчителем – Про кого йдеться у тексті? в) читання слів у колонках – підготовка до читання тексту учнями («луною», «лавиною» їдемо парк Слави поїдемо схили Дніпра приїхали Михайлівський Золотоверхий собор Київ ляльковий театр Андріївський узвіз вистава «Кіт у чоботях» г) побудова звукової моделі слова Київ (яка пара швидше) ґ) читання тексту учнями по реченню (кому на парту впало яблучко) д) робота над усвідомленням змісту - Хто приїхав до Василька? - З чого почали екскурсію по Києву? (Слайд: «Андріївський узвіз», «Андріївська церква».) - Де ще побували діти? (Слайд: «Парк Слави», «Схили Дніпра».) - Що ще вони оглянули? (Слайд: «Михайлівський Золотоверхий собор».) - А куди поїдуть завтра? (Слайд: «Ляльковий театр».) - Яку виставу дивитимуться? (Слайд: «Кіт у чоботях».) е) підготовка до читання в особах, вибіркове читання - Між ким відбувається розмова у тексті? - Знайдіть і прочитайте слова Василька. - Про що запитувала Леся? (Чому стоїть знак питання) - Що на це відповів Василько? (Чому стоїть знак оклику) - Про що запитав Петрик? - Якою була відповідь Василька? є) читання тексту в особах ж) читання «Незнайком» (починає вчитель, продовжують сильніші учні) з) побудова асоціативного куща «Визначні місця Києва». (П’яте яблучко) Андріївський узвіз Парк Слави Схили Дніпра Михайлівський собор ↑ Києво-Печерська Лавра ← КИЇВ → Золоті Ворота ↓ Майдан Незалежності Хрещатик Софійський собор VІ. Підсумок уроку. Рефлексія Сьоме яблучко Ось тепер уже, малята, Можна й пам’ятник всім показати! – Ось і закінчилася наша подорож до Києва. Всі завдання ми виконали, а про що ж мріяв Їжачок, подорожуючи з нами? Ось зараз його мрія здійснюється –це пам’ятник його родичеві «Їжачкові в тумані» і знаходиться він саме в столиці нашої країни – місті Києві. Тепер він може спокійно вкладатися спати аж до весни, яка обов’язково настане. (Їжачок зникає, а тоді стукіт у двері – їжачок передав гостинці за допомогу, яблучка). - А вам сподобалося сьогодні на уроці? А що найбільше сподобалося? Про які визначні місця Києва розкажете вдома батькам? |
|
|
|
Просмотров: 7896 | Загрузок: 1426 | |
Всего комментариев: 0 | |