"Перший раз – у перший клас"
01.12.2011, 21:56 | |
Тема: Перший раз – у перший клас! Мета. Познайомити першокласників із поняттями «школа», «клас», «вчитель», «урок», розповісти про правила поведінки учнів у школі, дати перше уявлення про правила для учнів. Сприяти формуванню у дітей позитивної мотивації навчання, учнівської активності, дисциплінованості. Актуалізувати знання, отримані раніше (знання казок, уміння розгадувати загадки та виконувати арифметичні обчислення). Вчити робити узагальнення та висновки. Виховувати бажання навчатись, дружити, а також комунікативні якості. Обладнання: 1. М’яка іграшка 2. Малюнок-макет ракети. 3. Малюнки-макети планет «Математична», «Мовна». 4. Малюнок-макет літака. 5. Картки з прикладами. 6. Картки зі словами без перших літер, літери на картках. 7. Малюнок сонечка, промінці по кількості учнів. Хід уроку 1. Організація класу. Знайомство з учнями. – Добрий день, мої любi діти! Сьогоднi ви стали учнями, розпочалося ваше шкiльне життя. Я вiтаю вас iз першим навчальним днем, iз першим шкiльним святом, iз першим уроком. Чотири роки ми будемо з вами нерозлучні у навчанні. Кожного ранку ми будемо вітатися, але не так, як ви це робили у дитячому садочку. В класі прийнято на привітання вчителя відповідати легким нахилом голови, стоячи при цьому біля своєї парти. Ось так. (Показати.) Давайте спробуємо. Молодці! – Але щоб наш урок мiг продовжуватися далi, нам слiд познайомитися. Знайомство з учнями. Учитель називає себе, показуючи, як це треба зробити, передає м'яку iграшку учневi, який сидить за першою партою. Учень називає себе i передає iграшку сусiдовi по партi, i т. д. — Ось ми з вами i познайомилися. Ми проведемо разом чотири роки, протягом яких нас очiкує багато цiкавого. Від сьогоднi у вас з’являться новi друзi, з якими ви дiлитимете свої радощi й сумнiви, перемоги й невдачi, будете вчитися разом робити гарнi справи. Отже, сьогоднi народжується ще одна шкiльна родина. 2. Сюрпризний момент. До класу входить Шапокляк. Шапокляк: Чому це ви тут усі зібралися? Та й ще такі гарні! І чому так багато квітів? (Звертається до вчительки). Гей, громадяночко! Може ви знаєте, що тут за свято? І хто ви така? Вчителька: По-перше, добрий день, шановна! По-друге, я вчителька і звати мене Ірина Іванівна. А ви, якщо я не помиляюсь, пані Шапокляк? Шапокляк: Так, це я. Вчителька: Сьогодні у нас велике свято. Адже 1 вересня всі діти України прийшли до школи. Шапокляк: Всі-всі? Вчителька: Всі-всі. Шапокляк: А як же я? Вчителька: Вибачте, а скільки ж вам років? Шапокляк: Неважливо. І взагалі питати про вік у жінки нетактовно. Але знаєте я ніколи зовсім нічому не вчилася. Ані буковки не знаю, ані циферки. Ірино Іванівно, дорогенька, дозвольте мені вчитися у вас з дітками. Вчителька: Я навіть не знаю, пані. Хіба що, як виняток. Шапокляк: Ура! Я йду до школи! Малечо, віддай портфель. (Забирає портфель у дитини). Я готова вчитися. Вчителька: О ні, шановна Шапокляк! Поставте портфель на місце. Я бачу, що вам і в перший клас йти ще рано. Шапокляк: Оце так. То пізно, то рано. Але, Ірино Іванівно, я дуже хочу вчитися. (Плаче). Вчителька: Не плачте. Давайте ми з вами окремо позаймаємося, індивідуально. Шапокляк: Окремо? Не згодна. А хто мені буде підказувати? Хто писатиме шпаргалки? За чиї спини я ховатимусь, коли не вивчу урок? Ні, якщо вчитися, то в колективі. Вчителька: Я думаю, що діти захочуть вам допомогти у навчанні без підказок і шпаргалок. Так, діти? Діти: Так! Шапокляк: Спасибі, малята. З чого ж почнемо? З математики? З фізкультури? Вчителька: З етики! Шапокляк: З чого? Вчителька: З вивчення правил поведінки. Ми з дітками вже вивчили, як слід вранці вітатися з учителем. А тепер слухайте і запам’ятовуйте ще кілька правил шкільної поведінки: Заходить вчитель – треба встать. Коли дозволить, тихо сядь. Спитати хочеш – не шуми, А тільки руку підніми. У школі парту бережи, І на парті не лежи. Щоб урок пройшов немарно, Треба сісти рівно, гарно. Не базікай на уроках, Як папуга чи сорока. Шапокляк: О, ці правила мені до вподоби. Я їх буду завжди виконувати. Вчителька: Діти, ви вже знаєте, що звертаючись один до одного, виховані люди говорять чарівні слова: спасибі, дякую тощо. Зараз пані Шапокляк буде звертатися до вас з різними проханнями, але ви виконуйте їх лише тоді, коли почуєте чарівне слово «будь ласка». Шапокляк: Встаньте, будь ласка. Поплескайте в долоні. Поплескайте в долоні, будь ласка. Посміхніться один одному, будь ласка. Підніміть ліву ногу. Пострибайте на лівій нозі, будь ласка. Порухайте вухами. Тощо. Вчителька: Молодці. Пані Шапокляк, я думаю, що ви готові вчитися з нашими дітками. Шапокляк: Ні, не готова. Мені не вистачає найголовнішого. Вчителька: Чого найголовнішого? Шапокляк: Здогадайтеся самі: Новий дім несу на спині. Що за дім, хто скаже нині? А живуть у домі тому Книги, ручки та альбоми. Діти: Портфель (ранець, рюкзак). Вчителька: А про те, що покласти в рюкзак подумали, добродійко? Шапокляк: Що покласти? Цукерку, парасольку, криску Лариску… Вчителька: Так… Ви схожі на Миколку-першокласника із вірша Надії Кир’ян. Ось послухайте цей віршик: Миколка-першокласник Перший раз малий Микола Став збиратися до школи. Олівця поклав у сумку, Книги, ручку, зошит, гумку, М’яч, перо, граблі, подушку, На обід м’яку пампушку, Двох ведмедиків, лопату, Білочку руду хвостату, Лук, і стріли, і рушницю, Ще й пухкеньку паляницю, Ще й стільця, стола, і парту, І географічну карту, Трактора, машинку, мило – Вже й надворі звечоріло. Сів Микола, дума думку: «Чи усе поклав у сумку?» А щоб краще знати, що носять у портфелі, відгадайте загадки. (Загадує загадки про шкільні речі). Вчителька загадує загадки про шкільні речі: 1) Буває в лінію й в клітинку, У ньому пише кожна дитинка. (зошит ) 2) Язика не має, а всіх грамоти навчає. (книга) 3) Спокою вона не знає, дітям креслить помагає. Різні лінії, фігури, щоб прямими вони були. (лінійка) 4) Виводить букви і слова ота цікава штучка. В руці виблискує здаля нова , гарненька … (ручка) 5) Довгі палички кругленькі: сині, жовті, червоненькі. На папері походили, кольори свої лишили. Звуться палички оці кольорові… (олівці ) Шапокляк: Дякую всім за допомогу, але мені час вертатися у казку. Обіцяю, що буду добре вчитися у своїй казковій школі. Бувайте! Бажаю успіхів! Вчителька і діти: До побачення, пані Шапокляк! Щасти вам! 3. Подорож до Країни Знань. – Пані Шапокляк побігла, щоб не спізнитися в свою казкову школу, а ми продовжуємо далі наш урок. — Як ви гадаєте, а для чого потрiбна школа? (Вiдповiдi учнiв.) — Так, правильно. Iнодi люди думають, що школа — це лише примiщення, в якому знаходяться дiти. Але це не так. Школа — це велика країна Знань. Вона подарує вам багато нових знань, розкриє багато секретів. Ви пройдете багатьма стежками цієї країни, i я думаю, вам це сподобається. Тож помандруємо до цієї чарівної країни. – А на чому можна рушати у подорож? – Які ще види транспорту ви знаєте? – А який з них найшвидший? – Ось і наша ракета. (На дошку кріпиться малюнок ракети.) – Я сьогодні ваш капітан. Всі зайняли свої місця? А як гудить ракета? (У-у-у-у-у!) – Давайте пофантазуємо. Закрийте всі оченята і уявіть, що ми зараз відлітаємо на першу планету. Увага! Рахуємо: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, Пуск! Полетіли! Планета «Математична» – Мешканці планети «Математичної» люблять розв’язувати задачі та приклади. І хоча ви на цій планеті поки що гості, але вам також пропонується виконати деякі завдання. Завдання 1 – Треба провести літак за наміченим маршрутом, розв’язуючи числові вирази. (Діти розв’язують приклади і пересувають предметний малюнок-літачок до наступного виразу.) Завдання 2 – Приклади розв’язувати ви вмієте, а подивимося, чи вмієте ви розв’язувати задачі? Добрий лікар Айболить склавши руки не сидить. Черга вже на лікування: «Я за вами! Хто останній?» Всі приходять: дві пташини, черв’ячок і поранений жучок, Тигр, лев, їжак, щеня, мишеня і кошеня. Добрий лікар Айболить хворих вилікує вмить. Тож кажіть, мерщій, усім, скільки ж тут всього тварин ? Завдання 3 – А з яких геометричних фігур складене це космічне поросятко? – Молодці! Це випробування ви витримали. Рушаймо далі! До наступної планети! 4. Фізкультхвилинка. – Приготуватись до польоту! (Діти встають.) – Пристебнути ремені! (Діти плескають у долоні) – Ключ на старт! (Діти витягують руки вперед і роблять кругові рухи кистями.) – Завести мотори! (Діти виконують кругові рухи руками перед собою.) – Полетіли! (Діти виконують довільні рухи.) – Готові продовжувати подорож? Тоді летимо на другу планету. 10, 9, …, старт! 5. Планета «Мовна» – Мешканці цієї планети хотіли зустріти вас «шкільними» словами, але злі космічні пірати переплутали букви в них. Я знаю, що дехто з вас вже вміє читати, допоможіть, будь ласка, навести порядок в словах З ВIНОК П УЧКА Ш ЛІВЦІ О ОШИТ Р ОРТФЕЛЬ ДЗ КОЛЯР Учнi, якi першими утворили слова, виходять до дошки i з‘єднують першi лiтери з рештою слова за допомогою чорного маркера. 5. Підсумок уроку. – Наша подорож добігає кінця. Що вам найбільше запам’яталось? – А які правила шкільної поведінки запам’ятали? Чим більше кожен пригадає, тим краще сонечко засяє! (На центр дошки кріпиться малюнок Сонечка.) Діти відповідають. – Залишилось останнє випробування. Подивіться на наше Сонечко. Чомусь воно не сяє… Чого йому не вистачає? (Промінчиків.) – Візьміть аркушики жовтого паперу, які нагадують промінці, та олівці і надрукуйте своє ім’я великими літерами. Хто написав, підходить до Сонечка і прикріплює йому промінчик. – А тепер подивимося, що у нас вийшло! Наше Сонечко нам всміхається! Бо воно дуже задоволене дітками нашого класу. І нехай Сонечко всміхається вам, дітки, завжди, а я і ваші батьки будемо радіти за вас, пишатися вашими успіхами. |
|
|
|
Просмотров: 25440 | Загрузок: 0 | |
Всего комментариев: 0 | |