"Перший раз – у перший клас"
01.12.2011, 21:56
Тема: Перший раз – у перший клас!

Мета. Познайомити першокласників із поняттями «школа», «клас», «вчитель», «урок», розповісти про правила поведінки учнів у школі, дати перше уявлення про правила для учнів. Сприяти формуванню у дітей позитивної мотивації навчання, учнівської активності, дисциплінованості. Актуалізувати знання, отримані раніше (знання казок, уміння розгадувати загадки та виконувати арифметичні обчислення). Вчити робити узагальнення та висновки. Виховувати бажання навчатись, дружити, а також комунікативні якості.

Обладнання:
1. М’яка іграшка
2. Малюнок-макет ракети.
3. Малюнки-макети планет «Математична», «Мовна».
4. Малюнок-макет літака.
5. Картки з прикладами.
6. Картки зі словами без перших літер, літери на картках.
7. Малюнок сонечка, промінці по кількості учнів.

Хід уроку
1. Організація класу. Знайомство з учнями.
– Добрий день, мої любi діти! Сьогоднi ви стали учнями, розпочалося ваше шкiльне життя. Я вiтаю вас iз першим навчальним днем, iз першим шкiльним святом, iз першим уроком. Чотири роки ми будемо з вами нерозлучні у навчанні. Кожного ранку ми будемо вітатися, але не так, як ви це робили у дитячому садочку. В класі прийнято на привітання вчителя відповідати легким нахилом голови, стоячи при цьому біля своєї парти. Ось так. (Показати.) Давайте спробуємо. Молодці!
– Але щоб наш урок мiг продовжуватися далi, нам слiд познайомитися.
Знайомство з учнями.
Учитель називає себе, показуючи, як це треба зробити, передає м'яку iграшку учневi, який сидить за першою партою. Учень називає себе i передає iграшку сусiдовi по партi, i т. д.

— Ось ми з вами i познайомилися. Ми проведемо разом чотири роки, протягом яких нас очiкує багато цiкавого. Від сьогоднi у вас з’являться новi друзi, з якими ви дiлитимете свої радощi й сумнiви, перемоги й невдачi, будете вчитися разом робити гарнi справи. Отже, сьогоднi народжується ще одна шкiльна родина.

2. Сюрпризний момент.
До класу входить Шапокляк.
Шапокляк: Чому це ви тут усі зібралися? Та й ще такі гарні! І чому так багато квітів? (Звертається до вчительки). Гей, громадяночко! Може ви знаєте, що тут за свято? І хто ви така?

Вчителька: По-перше, добрий день, шановна! По-друге, я вчителька і звати мене Ірина Іванівна. А ви, якщо я не помиляюсь, пані Шапокляк?
Шапокляк: Так, це я.
Вчителька: Сьогодні у нас велике свято. Адже 1 вересня всі діти України прийшли до школи.
Шапокляк: Всі-всі?
Вчителька: Всі-всі.
Шапокляк: А як же я?
Вчителька: Вибачте, а скільки ж вам років?
Шапокляк: Неважливо. І взагалі питати про вік у жінки нетактовно. Але знаєте я ніколи зовсім нічому не вчилася. Ані буковки не знаю, ані циферки. Ірино Іванівно, дорогенька, дозвольте мені вчитися у вас з дітками.
Вчителька: Я навіть не знаю, пані. Хіба що, як виняток.
Шапокляк: Ура! Я йду до школи! Малечо, віддай портфель. (Забирає портфель у дитини). Я готова вчитися.
Вчителька: О ні, шановна Шапокляк! Поставте портфель на місце. Я бачу, що вам і в перший клас йти ще рано.
Шапокляк: Оце так. То пізно, то рано. Але, Ірино Іванівно, я дуже хочу вчитися. (Плаче).
Вчителька: Не плачте. Давайте ми з вами окремо позаймаємося, індивідуально.
Шапокляк: Окремо? Не згодна. А хто мені буде підказувати? Хто писатиме шпаргалки? За чиї спини я ховатимусь, коли не вивчу урок? Ні, якщо вчитися, то в колективі.
Вчителька: Я думаю, що діти захочуть вам допомогти у навчанні без підказок і шпаргалок. Так, діти?
Діти: Так!
Шапокляк: Спасибі, малята. З чого ж почнемо? З математики? З фізкультури?
Вчителька: З етики!
Шапокляк: З чого?
Вчителька: З вивчення правил поведінки. Ми з дітками вже вивчили, як слід вранці вітатися з учителем. А тепер слухайте і запам’ятовуйте ще кілька правил шкільної поведінки:
Заходить вчитель – треба встать.
Коли дозволить, тихо сядь.
Спитати хочеш – не шуми,
А тільки руку підніми.
У школі парту бережи,
І на парті не лежи.
Щоб урок пройшов немарно,
Треба сісти рівно, гарно.
Не базікай на уроках,
Як папуга чи сорока.
Шапокляк: О, ці правила мені до вподоби. Я їх буду завжди виконувати.
Вчителька: Діти, ви вже знаєте, що звертаючись один до одного, виховані люди говорять чарівні слова: спасибі, дякую тощо. Зараз пані Шапокляк буде звертатися до вас з різними проханнями, але ви виконуйте їх лише тоді, коли почуєте чарівне слово «будь ласка».
Шапокляк: Встаньте, будь ласка.
Поплескайте в долоні.
Поплескайте в долоні, будь ласка.
Посміхніться один одному, будь ласка.
Підніміть ліву ногу.
Пострибайте на лівій нозі, будь ласка.
Порухайте вухами. Тощо.
Вчителька: Молодці. Пані Шапокляк, я думаю, що ви готові вчитися з нашими дітками.
Шапокляк: Ні, не готова. Мені не вистачає найголовнішого.
Вчителька: Чого найголовнішого?
Шапокляк: Здогадайтеся самі:
Новий дім несу на спині.
Що за дім, хто скаже нині?
А живуть у домі тому
Книги, ручки та альбоми.
Діти: Портфель (ранець, рюкзак).
Вчителька: А про те, що покласти в рюкзак подумали, добродійко?
Шапокляк: Що покласти? Цукерку, парасольку, криску Лариску…
Вчителька: Так… Ви схожі на Миколку-першокласника із вірша Надії Кир’ян. Ось послухайте цей віршик:
Миколка-першокласник
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М’яч, перо, граблі, подушку,
На обід м’яку пампушку,
Двох ведмедиків, лопату,
Білочку руду хвостату,
Лук, і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю,
Ще й стільця, стола, і парту,
І географічну карту,
Трактора, машинку, мило –
Вже й надворі звечоріло.
Сів Микола, дума думку:
«Чи усе поклав у сумку?»

А щоб краще знати, що носять у портфелі, відгадайте загадки. (Загадує загадки про шкільні речі).
Вчителька загадує загадки про шкільні речі:
1) Буває в лінію й в клітинку,
У ньому пише кожна дитинка. (зошит )

2) Язика не має, а всіх грамоти навчає. (книга)

3) Спокою вона не знає, дітям креслить помагає.
Різні лінії, фігури, щоб прямими вони були. (лінійка)

4) Виводить букви і слова ота цікава штучка.
В руці виблискує здаля нова , гарненька … (ручка)

5) Довгі палички кругленькі: сині, жовті, червоненькі.
На папері походили, кольори свої лишили.
Звуться палички оці кольорові… (олівці )

Шапокляк: Дякую всім за допомогу, але мені час вертатися у казку. Обіцяю, що буду добре вчитися у своїй казковій школі. Бувайте! Бажаю успіхів!
Вчителька і діти: До побачення, пані Шапокляк! Щасти вам!

3. Подорож до Країни Знань.
– Пані Шапокляк побігла, щоб не спізнитися в свою казкову школу, а ми продовжуємо далі наш урок.
— Як ви гадаєте, а для чого потрiбна школа? (Вiдповiдi учнiв.)
— Так, правильно. Iнодi люди думають, що школа — це лише примiщення, в якому знаходяться дiти. Але це не так. Школа — це велика країна Знань. Вона подарує вам багато нових знань, розкриє багато секретів. Ви пройдете багатьма стежками цієї країни, i я думаю, вам це сподобається. Тож помандруємо до цієї чарівної країни.
– А на чому можна рушати у подорож?
– Які ще види транспорту ви знаєте?
– А який з них найшвидший?

– Ось і наша ракета. (На дошку кріпиться малюнок ракети.)

– Я сьогодні ваш капітан. Всі зайняли свої місця? А як гудить ракета? (У-у-у-у-у!)

– Давайте пофантазуємо. Закрийте всі оченята і уявіть, що ми зараз відлітаємо на першу планету. Увага! Рахуємо: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, Пуск! Полетіли!

Планета «Математична»
– Мешканці планети «Математичної» люблять розв’язувати задачі та приклади. І хоча ви на цій планеті поки що гості, але вам також пропонується виконати деякі завдання.
Завдання 1
– Треба провести літак за наміченим маршрутом, розв’язуючи числові вирази.
(Діти розв’язують приклади і пересувають предметний малюнок-літачок до наступного виразу.)


Завдання 2
– Приклади розв’язувати ви вмієте, а подивимося, чи вмієте ви розв’язувати задачі?
Добрий лікар Айболить склавши руки не сидить.
Черга вже на лікування: «Я за вами! Хто останній?»
Всі приходять: дві пташини, черв’ячок і поранений жучок,
Тигр, лев, їжак, щеня, мишеня і кошеня.
Добрий лікар Айболить хворих вилікує вмить.
Тож кажіть, мерщій, усім, скільки ж тут всього тварин ?
Завдання 3
– А з яких геометричних фігур складене це космічне поросятко?

– Молодці! Це випробування ви витримали. Рушаймо далі! До наступної планети!
4. Фізкультхвилинка.
– Приготуватись до польоту! (Діти встають.)
– Пристебнути ремені! (Діти плескають у долоні)
– Ключ на старт! (Діти витягують руки вперед і роблять кругові рухи кистями.)
– Завести мотори! (Діти виконують кругові рухи руками перед собою.)
– Полетіли! (Діти виконують довільні рухи.)

– Готові продовжувати подорож? Тоді летимо на другу планету. 10, 9, …, старт!

5. Планета «Мовна»
– Мешканці цієї планети хотіли зустріти вас «шкільними» словами, але злі космічні пірати переплутали букви в них. Я знаю, що дехто з вас вже вміє читати, допоможіть, будь ласка, навести порядок в словах

З ВIНОК
П УЧКА
Ш ЛІВЦІ
О ОШИТ
Р ОРТФЕЛЬ
ДЗ КОЛЯР
Учнi, якi першими утворили слова, виходять до дошки i з‘єднують першi лiтери з рештою слова за допомогою чорного маркера.

5. Підсумок уроку.
– Наша подорож добігає кінця. Що вам найбільше запам’яталось?
– А які правила шкільної поведінки запам’ятали? Чим більше кожен пригадає, тим краще сонечко засяє! (На центр дошки кріпиться малюнок Сонечка.)
Діти відповідають.
– Залишилось останнє випробування. Подивіться на наше Сонечко. Чомусь воно не сяє… Чого йому не вистачає? (Промінчиків.)
– Візьміть аркушики жовтого паперу, які нагадують промінці, та олівці і надрукуйте своє ім’я великими літерами.

Хто написав, підходить до Сонечка і прикріплює йому промінчик.

– А тепер подивимося, що у нас вийшло! Наше Сонечко нам всміхається! Бо воно дуже задоволене дітками нашого класу. І нехай Сонечко всміхається вам, дітки, завжди, а я і ваші батьки будемо радіти за вас, пишатися вашими успіхами.
Категория: ПЕРШИЙ УРОК 1 ВЕРЕСНЯ | Добавил: crv_crv | Теги: перший урок, Перший клас, 1 вересня
Просмотров: 25440 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 4.2/6
Всего комментариев: 0
avatar