[ Скачать с сервера (26.1 Kb) ] | 08.01.2015, 10:25 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ТЕМА: Закріплення вживання великої літери у власних назвах. МЕТА: закріпити вміння вживання великої літери у власних назвах, удосконалювати уміння розрізняти загальні та власні назви( без вживання терміну) та навички написання слів з великої літери; розвивати мовлення, спостережливість, пильність; сприяти вихованню любові до рідного краю та до оточуючого. ОБЛАДНАННЯ: зображення дерева « Велика літера»,листочків з правилами,плодів. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент 1. Перевірка готовності дітей до уроку. От і знову дзвінок лунає, Мелодійно і срібно звучить. Він до класу дітей закликає, Щоб успішно вас знову вчить
2. Девіз уроку: Сидимо – рівно. Пишемо – гарно. Слухаємо – уважно. Відповідаємо – точно.
II. Оголошення теми та мети уроку
ІІІ. Каліграфічна хвилинка Урок почнемо без зупинки, З каліграфічної хвилинки.
Спочатку ми з вами повправляємось в написанні великих літер!
В Е Л И К А Л І Т Е Р А
IV. Актуалізація опорних знань учнів - У кличках тварин; - Назви міст,сіл;
1. Групування предметів. А зараз я вам пропоную пограти в гру «Розсипанка». Вітерець –пустун розсипав слова і нашим завданням буде об’єднати слова в групи, дібрати загальну назву до кожної групи слів; скласти речення з деякими словами; - Чому слова … пишуться з великої літери?
Марійка, Лариса Іванівна , Іванко — ... (імена людей). Зірка, Пушок, Барсик — ... (клички тварин). Львів, Київ, Херсон — ... (назви міст). -Зараз пропоную вам скласти речення з цими словами. -Марійка живе в Херсоні. Лариса Іванівна іде до Києва. -А як можна останнє речення зробити питальним? - Ларисо Іванівно ,ви їдете до Києва? - Що ми поставимо в кінці речення? - Знак питання.
V. Закріплення вивченого матеріалу. 1.Казка "Як маленька буква стала великою" Жила собі маленька буква. Її ніхто не хотів помічати: часто пропускали, недописували.
І надумала тоді буква свої справи налагодити: "Спробую -но я із середини речення переміститися на початок". І сталося диво. Почали всі поважати букву, писати її великою. Сподобалося це букві. І наважилася вона дати назву містам, селам, вулицям, річкам, морям та озерам, горам та долинам, прилаштувалася до імен, по батькові, стала на перше місце в прізвищах і навіть у кличках тварин посіла перше місце. Пішла про неї слава по всій Мовляндії. Запишалася буква, розтовстіла, виросла. І тепер всі слова, які починаються з неї, пишуться з великої літери. - Як маленька літера стала великою? - Отже велика літера пишеться у …( відповіді дітей). - Ви уважно слухали,а тому деревце нам дарує ще одне яблучко. 2. Заучування вірша. - Щоб краще запам’ятати правило – давайте вивчимо вірш про велику літеру. Ми літеру першу на весь її зріст Напишемо в назвах річок, сіл і міст.
Київ, Дніпро і гори Карпати, З великої букви нам треба писати.
Прізвище, ім'я, по батькові кожного з нас: Ольга Василівна, хлопчик Тарас.
Клички тварини, папуги ім'я З великої букви писатиму я.
VІ. Фізкультхвилинка Зараз ми допоможемо нашому деревцю вирости і стати ще міцнішим! гне дерева молоді, (присідають) А вони ростуть, міцніють (піднімаються) Вгору тягнуться, радіють. (встають навшпиньки, руки тягнуть вгору),
4. Робота в парах( завдання з конвертів). Перед вами стрічки з літерами. Уважно передивіться та викресліть літери,які повторюються. 1)Ф К А П Д И П Ї Д Ф В А( Київ) 2)О С К И А Н О Ф Е В К І А Ф Р (Синевір) 3)Л Х Т Е Г Р С Т О Г Н Л (Херсон) - За вашу швидку та вправну роботу дерево нам дарує ще одне смачненьке яблучко. -А чи знаєте що означають ці слова? - Так! Київ - це столиця України. Херсон – місто,яке розташоване на півдні України , а також наше рідне місто. -Правильно!А чи знаєте ви як утворилася назва озера Синевір?Пропоную вам прослухати. І сьогодні наш словничок поповнюється цим словом «СИНЕВІР». Спробуємо скласти з цим словом речення. - Синевір – найглибше озеро в Україні , яке має цікаву історію. Назва озера Синевір утворилася від імен дівчини Синь та хлопця Вир.
- Зараз і ми будемо творцями імені. Багато імен зустрічається в назвах квітів. Прочитайте назву рослини. (Грицики) - Від якого імені утворилась ця назва? (Григорій)... Іван-чай(від імені Іван); любка(від імені Люба), васильок(від імені Василь), Петрів батіг (від імені Петро).
Батіг — прикріплений до держака мотузок або ремінець, яким поганяють тварин. У Петра був міцний батіг, яким він поганяв коней. Дереву дуже сподобалося як ми попрацювали і цього разу і тому воно дарує не одне,а цілих два яблучка . Хвилина розумової гімнастики Давайте спробуємо відгадати. Жито і мир (Житомир) Петро, Дніпро, -вськ (Дніпропетровськ) їв Микола (Миколаїв) Іван Франко (Івано-Франківськ) - Яке місто повзає? (Ужгород) VІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів. Пограймося у гру із завданням в цікавій формі: обвести «правильну» літеру. П/п ес С/с ірко; П/п оетеса Л/л еся У/у країнка; М/м істо Х/х ерсон;Р/р ічка Д/д ніпро;
Гра «Найуважніший» Одного разу Мишко з мамою Оленою Сергіївною та батьком Дмитром Івановичем поїхали на день народження до дідуся Івана.
1.Герой мультфільму, який нічого не знав. 2.Герой фільму, друзями якого були Мальвіна та Пєро. 3.Найвідоміший казковий лікар. 4.Персонаж,який дуже полюбляв варення та жив на даху. 5.Героїня,яка ходила в гості до своєї бабусі і носила їй смачненькі пиріжки. 6.Капосна подруга Кощія Безсмертного.
VІІІ. Підсумок уроку. - То ж який плоди виростили? Дійсно, знання – це плоди наших старань. 1) Створення асоціативного куща з теми «Велика буква». 2) Вправа «Мікрофон » На уроці я навчився… Я дізнався, що … Я повторив:… Мене вразило,.. Я запам’ятав… — Які запитання виникли у Вас з даної теми? — Що сьогодні для Вас було важким? — Як Ви будете використовувати те, що вивчили? 3)Домашнє завдання. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Просмотров: 10969 | Загрузок: 898 | |
Всего комментариев: 0 | |